השר בן צור: "יהיו פשרות ברפורמה, יש משא ומתן"

אסתי פלד No Comments on השר בן צור: "יהיו פשרות ברפורמה, יש משא ומתן"

שר העבודה יואב בן צור ליעקב ריבלין ובנימין ליפקין ב"פילפוליטיקה": ""אנחנו לא מובילים את הרפורמה המשפטית, אנחנו תומכים כחלק מההבנות בהסכמים הקואליציוניים. מה שחשוב לנו זזה פסקת ההתגברות. בסופו של דבר נגיע להסכמות. לא יהיה משהו קיצוני לאחד הצדדים" | האזינו לריאיון

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שבוע לאחר אישור התקציב בממשלה, טרם אישורו במליאת הכנסת, התארח שר העבודה יואב בן צור אצל יעקב ריבלין ואבי בלום בתכנית "פילפוליטיקה" וסיפר על תקציב משרדו החדש, ועל התוכניות לעתיד. השר התייחס גם לרפורמה במערכת המשפט, וסיפק כותרות מעניינות בנושא.

"אני שמח שהתקציב של המשרד הוגדל. זו יחידת תמך שהפכה למשרד. עם הגדלת המשרד גם הציפיות גדלו. אני עסקתי במשרד שלי, כל תנועה מנווטת את דרכה, כולם ידעו שהולכים לוויכוחים ומלחמות להגדיל את התקציב כל אחד למשרדו. עד שהתקציב לא עובר בכנסת זה פתוח לשינויים" פתח השר בן צור.

"מסגרת התקציב היא חצי טריליון ש"ח, הקציבו 6.5 מיליארד להבטחות הקואליציוניות. אין כספים קואליציוניים, הפעם לראשונה הכל נכנס לבסיס התקציב. יהיה קשה לשנות את זה אחרי זה" הסביר.

"כל אחד ניווט את הכספים למקומות החשובים לו. חרדי יוכל לקבל הכשרה מקצועית בת חצי שנה. הוא יוכל לצאת לשוק העבודה בשלל מקומות, נעודד את היוצאים לעבודה וגם מעסיקים שיקבלו עובדים לשנה שנתיים לפחות" אמר. "כל אדם שלמד דף גמרא יוכל להשתלב יפה מאוד בהייטק. זה לא אנשים שמשוטטים ברשת. הם רציניים יותר. אנחנו רוצים לפתוח הכשרה והשתלמויות לאלה שעובדים במינימום שיוכלו להתקדם לתפקיד טוב יותר".

"יש גם תכנית עם משרד המודיעין שמוכן לקלוט כ 1000 עובדים לתפקידי ביטחון. התנאים הולמים את צרכי הציבור החרדי. וגם תנאי השכר יהיו טובים. מקווה שנוכל לגמור מולם את ההסכם הזה. יש לנו שאיפות מאוד גדולות" הוסיף השר בעניין המשרד בראשותו.

בהתייחס לקרעים בממשלה אמר: "גם בעוצמה יהודית אין כיוון להפיל את הממשלה. יש להם תכניות ארוכות טווח. גם על הנושא של מירון לא תיפול הממשלה. בסוף הכל יסתדר והממשלה הזו תאריך ימים. דרעי נכנס לעניינים והוא יידע למתן את המצב. הם יבינו שאין לנו ממשלה אחרת ונצליח למלא את ימיה של הממשלה".

"מה שקורה בפנים לא רואים בחוץ. הממשלה עובדת בצורה הומוגנית" הוסיף. "השיח בתקשורת זה לא מה שקורה בשטח, הדולר הוא תנודתי, הבורסה זזה תמיד. חברת דירוג האשראי פיץ' השאירה את דירוג האשראי כמו שהיה".

השר התייחס גם לרפורמה במערכת המשפט ואמר: "אנחנו לא מובילים את הרפורמה המשפטית. הליכוד מוביל אותה. יש סעיפים שאנחנו רוצים שיהיו בפנים כמו פסקת ההתגברות. יש סעיפים שאנחנו תומכים, אבל זה לא בהובלתנו אנחנו תומכים כחלק מההבנות בהסכמים הקואליציוניים".

"אני יודע שיש הידברות מתחת לפני השטח. יש נכונות ללכת לפשרות. בסופו של דבר נגיע להסכמות. לא יהיה משהו קיצוני לאחד הצדדים. גם בשמאל מסכימים להרבה חלקים. כרגע מנצלים את זה לנגח את הממשלה. זו המטרה, מי שלא רוצה שיח הולך ומקצין".

על חוק דרעי 2 אמר בן צור: "אנחנו רוצים למצות את רצונם של חברי ש"ס. דרעי נבחר כדי להיות שר. שופטי בג"ץ טעו בהחלטה שלהם. אני מניח שאם החוק של דרכי יעבור בג"ץ לא יפסול אותו כדי לכפר על הטעות שלהם. אנחנו נלך עם החוק הזה עד הסוף".

הריאיון המלא:

 



0 תגובות